We schreven het al eerder: alles draait om verbeteren! In dat artikel belichten we de PDCA-cyclus en het belang van de betrokkenheid van alle medewerkers. Een ander zeer belangrijk aspect voor continue verbetering is het willen leren van (bijna) fouten.
Om te kunnen leren van (bijna) fouten is het de uitdaging om informatie op een makkelijke manier te verzamelen. Vaak worden in de wandelgangen van een bedrijf mondelinge meldingen gedaan van een (bijna) ongeval of van klachten. Of er moeten uitgebreide formulieren worden ingevuld om een incident te melden waarna dat formulier ergens in een la verdwijnt zonder dat er verdere opvolging voor is. Dat kan beter: zorg ervoor dat medewerkers laagdrempelig kunnen melden en dat meldingen eenvoudig kunnen worden opgevolgd.
MyQ-app biedt uitkomst
Onze MyQ-app biedt hierin een perfecte oplossing: op elk gewenst moment kan op elk gewenst device (laptop, desktop, smartphone, tablet) eenvoudig melding worden gemaakt van incidenten. Elke melding wordt vervolgens via een vooraf gedefinieerde workflow behandeld en afgehandeld. Hierbij is alles maatwerk: zowel de inhoud van het digitale meldingsformulier als de workflow en de managementrapportages die daaruit volgen.
Goed om te weten
de MyQ-app is niet alleen bedoeld voor het eenvoudig melden van (bijna) ongevallen, milieu incidenten, klachten etc. Je kunt de app ook gebruiken voor het uitvoeren van werkplekinspecties en veiligheidsrondgangen en dergelijke.
Meer weten over MyQ? ‘Q’ legt in deze video uit hoe het werkt. Onze collega’s Marcel en Marloes gaven in juni 2019 dit webinar over MyQ. Of kijk op de website van MyQ.
Weten wat Conformiso en MyQ voor uw bedrijf of organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.